WELCOME TO MY BLOG

Si Pelik yang jelik,
dream catcher
i hate backstabbers,
chocolates lover







Monday, September 5, 2011

dia pergi jua..

Setelah hampir 3 bulan aku memendam rasa, menahan sebak di dada, akhirnya dia pergi jua.. sedih.. memang aku sedih, pilu, memang aku pilu.. betapa sayunya hati ini memandang dia pergi.. airmata, jangan katakan umpama empangan pecah.. dia dengan wajah tak bersalah, dia  berlalu begitu sahaja..
     Tuhan, telah sedekad aku berkorban segala jiwa dan raga, ku persembahkan yg terbaik semampu aku untuk dia.. inikah balasan yg ku terima di atas pengorbananku?
    Si dia bangga, pulang ke tempat kelahirannya meninggalkan isteri & anak2.. inilah yg dia mahukan, pulang ke tanah kelahiran tanpa isteri dan anak2.. mahu bebas tanpa halangan sesiapa.. aku yg pilu ini ditebak dgn pelbagai soalan sinis.. parut di hati kembali berdarah malah makin bernanah.. siapa org berkenaan yg memandai - mandai susun atur perjalanan hidup kami? sila jaga kain sendiri, jgn nak menyibuk kain org lain..
   aku percaya setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.. aku redha atas ujian ini.. Ku pinta agar diberi ketabahan dan kekuatan utk mengharungi dugaan hebat ini..
   kepada dia, berbahagialah dgn apa yg kau cari, doaku jgn lupa diri, paling utama jgn lupa Allah... jgn lupa disebalik kegembiraanmu, ada airmata yg berduka.. jgn sesekali abaikan anak2..
     buat anak2 ku yg baik budi, bersabarlah di atas dugaan ini, mama akan cuba mengembirakan anak2 mama.. Berilah sokongan pada mama yg lemah ini.. :(  Mama perlukan anak2 masa masa ini...  
    pada orang2 di sana, doakan supaya aku tabah hadapi dugaan ini.. pada beberapa insan yg suka menaguk di air yg keruh, sedarlah sikit, hari ni hari anda, esok lusa mungkin hari org yg anda susahkan... tak berkat hidup, bina kebahagiaan di  atas airmata org lain...
  
   

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.