WELCOME TO MY BLOG

Si Pelik yang jelik,
dream catcher
i hate backstabbers,
chocolates lover







Sunday, May 1, 2011

cinta pantai merdeka

lama gak saya tak meng update blog saya.. kebelakangan ini saya agak sibuk dengan kerja - kerja sekolah dan kerja rumah.. kebetulan sekarang ini saya ada sedikit kelapangan, baru lah boleh mengupdate blog saya ini.. 
Jumaat yang lepas, sekolah saya menganjurkan family day di pantai merdeka.. kat mana tu pantai merdeka? ramai yg tahu lagu cinta pantai merdeka.. tapi tak tahu dimana letaknya pantai merdeka.. actually, pantai merdeka terletak kat sungai petani, kedah... bukannya dekat ye.. jauh.. jalan lak tak berapa elok.. dah berkurun lama saya tak menjejak kan kaki ke sana.. memang dah banyak berubah pantai merdeka.. pantai merdeka tak lah seindah batu feringghi.. tapi ada lah port melepak dan berkelah kat kedah..
yg bestnya pasal pantai merdeka, kita boleh naik bot ke tanjung dawai.. tanjung dawai terkenal dengan hasil lautan nya.. tak sampai lima minit dah sampai dah kat tanjung dawai.. kalau guna jalan darat mahu 30 minit.. sempat lah gak memborong ikan bilis, sotong kecik kering ( first time tengok sotong kecik ) .. nanti nak cuba buat sambal tumis.. memandangkan masa agak suntuk, sempat sampai 15 minit je kat tanjung dawai.. bot nak cepat coz nak maghrib dah time tu..
berbalik pula pada aktiviti sekolah, ada lah beberapa aktiviti seperti musical chair, treasure hunt.. nak tergelak gak.. adriana dapat tempat ke 2 untuk musical chair.. hehe!!.. syukur...
pada malamnya, pulak diadakan makan malam secara buffet.... habis je makan, kami macam pacat kekenyangan, terus je blah.. tak sanggup berlama - lama memandangkan nak kena balik kulim lepas tu.. my cik abang tak boleh miss maharaja lawak.
disini saya uploadkan pic saya dan keluarga di pantai merdeka.. selamat menatap.. sorry, pic saya paling banyak, jarang interframe, sekali sekala interframe biasa lah ye.. hehe!!!
buli time.. hehe



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.