WELCOME TO MY BLOG

Si Pelik yang jelik,
dream catcher
i hate backstabbers,
chocolates lover







Thursday, May 5, 2011

Farewell En. Azizan

Hari Khamis bersamaan 5hb Mei 2011 merupakan hari terakhir buat big boss saya,Encik Azizan di SKSU. Bila dapat tahu saja, En Azizan akan meninggalkan sekolah, ramai yang berasa sedih, termasuklah saya. Terus terang saya katakan, saya amat menghormati beliau. Beliau seorang yang tidak banyak cakap. Jarang masuk campur urusan kerja kami, cikgu - cikgu. Kalau nak tegur pun, beliau akan menegur kami secara berhemah. Tidak menjatuhkan air muka kami, cikgu - cikgu.. Orangnya cukup simple, apabila sekolah menganjurkan apa - apa aktiviti beliau sering kelihatan.. jarang saya nampak beliau pulang awal dari pejabat. Sebaliknya, beliau lah manusia terakhir yang akan kunci pintu pejabat.
  Saya akui bukan senang nak jadi seorang pemimpin di organisasi yang mempunyai ramai pekerja. Kadang - kadang terpaksa melalui pelbagai rungutan dan karenah guru - guru. Bukan senang hendak jadi seorang yang dihormati dan disegani. Ramai yang ambil jalan pintas, hentam orang bawahan semasa mesyuarat, namanya disebut, paling tak boleh masuk akal, membabitkan soal halal haram gaji yang diterima..
    Kesimpulannya, jadilah seorang pemimpin yang disegani dan dihormati oleh orang bawahan anda, jangan pandang rendah akan kebolehan orang bawahan anda.. Semua orang berpeluang untuk menjadi pemimpin.. sama ada miskin atau kaya.. Paling penting, jangan pilih kasih dan jaga pertuturan anda.. perlu diingatkan kerana mulut badan binasa..



Adriana bagi hadiah kat En. Azizan
  

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.