WELCOME TO MY BLOG

Si Pelik yang jelik,
dream catcher
i hate backstabbers,
chocolates lover







Thursday, October 4, 2012

no more weekend wife

Hari ini merupakan hari terakhir untuk aku bergelar weekend house wife.. dah setahun aku pegang gelaran ini.. Hubby dah ambik keputusan untuk kembali ke Kulim.. satu keputusan yang tak pernah aku duga sama sekali.. selepas hubby ambik keputusan untuk berhijrah kembali ke kl, aku bertawakal kepada Allah.. aku akui aku cukup kecewa dengan keputusannya.. tak tahu nak mengadu kepada sesiapa...

Setiap kali selesai solat, aku akan berdoa supaya hubby kembali ke pangkuan kami sekeluarga.. setahun tanpa hubby, banyak mengajar hidup aku.. aku jadi seorang wanita yang berdikari.. dengan kekuatan yang Allah hadirkan dalam diri aku, aku gagahi jua kehidupan tanpanya.. Lama kelamaan aku dah biasa dengan kehidupan ini.. aku bebas mencorakkan keputusan aku dan warna kehidupan aku.. Walaubagaimana pun, aku masih berpijak di bumi yang nyata, sedar akan status aku sebagai wanita Islam dan isterinya.. aku sama sekali takkan lupakan perkara itu..

Bila hubby menyatakan hasrat untuk kembali ke Kulim, aku antara yang menentang hasratnya.. aku minta hubby berfikir panjang.. aku tak boleh pentingkan diri sendiri.. yang penting, hubby enjoy dengan kerjayanya di sana.. Mungkin rezekinya di sini.. aku redha akan keputusannya.. Keputusannya bukanlah sesuatu yang mengembirakan aku walaupun sepatutnya aku lah manusia yang paling bahagia dengan keputusannya.." Fikir positif Lina" kata hatiku.. Tidak ada soal kalah dan menang dalam hal ini.. Bagi aku, keputusannya adalah demi kebahagiaan anak - anak..

   Buat hubbyku.. terima kasih di atas pengorbanan mu ini.. Insyaallah pahit akan manis jua akhirnya.. Doakan kami bahagia sentiasa.. Ameen..



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.