WELCOME TO MY BLOG

Si Pelik yang jelik,
dream catcher
i hate backstabbers,
chocolates lover







Tuesday, September 7, 2010

malam 27 likur

zaman kanak2 aku mmg best, meriah.. bila bulan posa je mmg dinantikan oleh aku, boleh main bunga api.. bapak strict, satu hari kami boleh main 1 paket je.. bila dah darjah 6 aku mula tak main bunga api.. tak tahan dengan asap.. maklumlah aku nih ada astma.. mmg tak elok utk kesihatan... terbayang kemeriahan masa zaman kanak2 dulu.. dulu aku dok kat taiping, bila nak dekat raya je aku balik kampung aku kat sg pinang & caunter hall. terbayang betapa sibuknya arwah nani, nana ngan lampu lip lap dia.. khala nita pasang langsir, khala nora lak sibuk tolong nani.. mak, khala esah,adik2 & biras yg lain.. semuanya sporting.. best betul zaman kanak2 aku..
kini semuanya tinggal kenangan, umah nana kosong, nana tinggal ngan khala fauziah sejak dia sakit nih, khala nita lak lebih rela tido umah khala fauziah, khala nora lak mmg umah mak lah port dia anak beranak..
bila malam 27 likur, kami adik beradik mesti pakai baju tido raya.. cuma bila aku dah tingkatan je aku tak ikut.. tahun lepas, mak bising kat aku.. wariskan kat anak2 aku.. setiap malam 27 likur pakaikan baju tido baru kat anak aku.. aku ingat pesan mak.. adriana biasa lah mmg dia tak sabar nak pakai baju raya, adelia pun mewarisi perangai aku, nak pakai yg cantik saja.. azriq lak tak kisah.. happy je dapat baju baru.. baju tido diaorg je abg dah belikan sepasang & aku sendiri belikan sepasang utk my three stooges nih.. aku cuma nak tengok anak2 aku bahagia.. :D

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.