WELCOME TO MY BLOG

Si Pelik yang jelik,
dream catcher
i hate backstabbers,
chocolates lover







Thursday, September 23, 2010

UPSR 2010

minggu ni bz jaga budak upsr.. for the first time aku dipertanggung jawabkan utk mengawas upsr kat sjkc chio min a.. nak gi kat sekolah sana ya rabbi jalan punya lah sempit.. rupa2nya jalan sehala.. hari pertama pergi balik aku sesat.. punya lah payah nak reverse keta.. nyaris gak tayar masuk longkang.. hahaha.. kali pertama jaga upsr.. aku ditugaskan menjaga bilik 3.. tak banyak masalah.. diaorg agak berdisiplin gak.. bab2 makan ni lah yg payah sikit.. budget sorang rm3.. nasib baiklah dok kat kulim, kalau kat kl mau dapat nasi ngan sayur je.. merasalah ikan n sayur.. tapi sedih budget ciput je.. huhuhu.. balik je dari upsr, aku call best friend aku, dayang.. jom lepak kat la cosena pekena chicken gordon blue & blueberry shake..hehe ( pasal tu lah kitaorg badan besar coz kaki makan .. hahaha) banyak benda lah aku dapat tahu.. haha.. start bukak sekolah masing2 bz.. ni lah masanya aku ngan dayang berborak..
hari ketiga aku jaga bilik no1.. sekali ngan ketua pengawas,mr tan.. ngantuk tahap gaban.. cian budak2 letih.. ada yg tertido coz semalam budak2 ni ada pesta tanglung.. dlm byk2 budak yg tido alkisahnya ada lah sorang budak nih.. pity with her lah, mmg mangsa keadaan, ibu bapa bercerai, so, pakcik dia lah yg jaga dia, dikerahnya buat keje mcm2, pendek kata, budak ni takde masa rest langsung, bila datang sekolah dia mmg keje tido je coz smlman tak tido.. balik sekolah je tolong pakcik bancuh air kat restoran sampai tgh malam, abis je balik dari restoran, budak ni kene basuh baju 1 family, kemas umah, ibarat mcm kes cinderella lah pulak.. cian betul.. nasib masing2.. apa pun aku harap budak cina ni tabah hadapi dugaan.. tak semua kita dilahirkan dalam keadaan mewah.. ada yg kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.. walau apa pun aku bersyukur baik aku, mahu pun anak2 aku tak merasa keadaan mcm tu.. syukur kepada Allah..
berbalik balik masa jaga upsr.. jadual kali ni memang agak padat.. rehat pun setengah jam.. boleh biul budak dibuatnya.. cian kat budak2.. bila paper last sekali, iaitu ujian aptitud, budak dah tak boleh duduk diam dah.. tak sabar.. diaorg siap awal.. abih je kertas jawapan objektif dikutip, jangan katakan budak nak berhorey, kami yg pengawas peperiksaan pun nak menjerit hooreyy.. coz tersangat lah mengantuk nak menunggu.. sesungguhnya penantian itu satu penyeksaan..haha.. hope jumpa balik diaorg tahun depan.. mmg best ngan kak wani, liza dari sk tunku malik, tan, chew n poh.. mmg diaorg best.. sure aku windu kat diaorg nanti.. huhuhu..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.